Logo - Centrum Integracji ŁĄCZNIK
Ł Ą C Z N I K

UczyMY się w Łączniku

Projekt UczyMY się w Łączniku skierowany jest do młodych ludzi z Ukrainy - uczniów i uczennic toruńskich placówek oświatowych (z naciskiem na osoby będące dotychczas poza systemem polskiej edukacji; mieszkańców rodzinnych domów dziecka i innych). Celem projektu jest wsparcie funkcjonowania 70 młodych osób w wieku 6-18 lat przez udział w działaniach Centrum Integracji ŁĄCZNIK w Toruniu w okresie 01.09.2024- 15.05.2025. Główne działania to: zajęcia przygotowawcze do szkoły i wsparcie edukacji wczesnoszkolnej dla dzieci 6-10 lat, wsparcie psychologiczne i warsztaty terapeutyczne w języku ukraińskim dla osób w wieku 11-18 lat oraz nauka przedmiotów ojczystych (kultura, język i literatura ukraińska). Korzystamy z własnych i sprawdzonych modeli pracy kierując je do nowych grup odbiorców.

Chcesz wiedzieć więcej?

Skontaktuj się z nami:
Centrum Integracji Łącznik
ul. Mostowa 6
87-100 Toruń
tel. 505156542
      531447412

 

Zajęcia z kultury, historii i języka ukraińskiego dla dzieci

By się zapisać, użyj poniższego formularza:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd7i0E37QYt6uSb49urYFywnwI7Qs3mkwoc3BUbJh-UnskxmA/viewform

Dzieciom w wieku szkolnym proponujemy udział w adekwatnych do wieku zajęciach grupowych z kultury, historii i języka ukraińskiego. Do prowadzenia zajęć zaprosiliśmy ukraińskich nauczycieli/pedagogów, zamieszkałych obecnie w Toruniu. W zajęciach wykorzystane są elementy zabawy, wspólne czytanie ukraińskich bajek (zawartych m.in. w księgozbiorze Książnicy Kopernikańskiej); tradycyjne przygotowanie świąt ukraińskich, nauka piosenek i wierszy ukraińskich. Tematyka poszczególnych jest będzie ustalana w marę możliwości z samymi uczestnikami tak, by ich udział był jak najbardziej aktywny. Zajęcia odbywają się w weekendy.

 

Zajęcia z języka ukraińskiego i literatury dla młodzieży w wieku 12 - 15 lat

Zajęcia z języka ukraińskiego i literatury dla młodzieży w wieku 12 - 15 lat

By się zapisać, użyj poniższego formularza:
https://forms.gle/HEc1Tq3PWY5QES5Y8

Język ukraiński wraz z literaturą to zajęcia nawiązujące do współczesnej kultury ukraińskiej, m.in. literatury muzycznej, filmu, sztuk wizualnych, teatru, sztuk performatywnych - fenomenów współczesnej kultury wpisujących się w tożsamość ukraińskiej młodzieży; ale i tych dawniejszych, istniejących w kanonie koniecznych do poznania zjawisk kulturowych. W ramach spotkań młodzież ogląda filmy, słucha i czyta, zapoznaje się z dziełami rodzimych artystów, dyskutuje na ich temat, także w formie aktywizujących zabaw intelektualnych (np. gra w skojarzenia, mapy myśli, tworzenie alternatywnych wersji fabuł, kolaż literacki etc.). Zajęcia zawierają elementy nauki języka ukraińskiego - aktywne czytanie literatury, doświadczanie dziedzictwa kulturowego, dyskusja, zabawy i ćwiczenia językowe. Tematyka poszczególnych spotkań jest ustalana w miarę możliwości z samymi uczestnikami, tak by ich udział był jak najbardziej aktywny.

 

Terapia pedagogiczna, logopedia – zajęcia grupowe dla dzieci

Terapia pedagogiczna, logopedia – zajęcia grupowe dla dzieci

Zapisujemy się za pomocą formularza. Link poniżej:
https://forms.gle/1n4FDeGenqx84jPMA

Zapraszamy na zajęcia z zakresu terapii pedagogicznej - nauka czytania (zarówno zajęcia doskonalące, z uwzględnieniem ćwiczeń słuchowych, podziału na sylaby, zwróceniem uwagi na trudne głoski itd., umożliwiające start; dające szansę na redukcję zaległości; rozwój motoryki małej; zajęcia logopedyczne; nauka języka polskiego - solidnie podstawy do funkcjonowania w polskim systemie edukacji - redukcja ryzyka powstania zaległości.

 

Grupowe zajęcia psychologiczne

Grupowe zajęcia psychologiczne

Formularz do zapisów:
https://forms.gle/BGqMqpEV93JviqGX9

Warsztaty terapeutyczne koncentrują się na poprawie umiejętności komunikacyjnych, zwiększeniu pewności siebie, usunięciu barier i lęków w procesie interakcji międzyludzkich, uzyskaniu większej ilości informacji na temat pozytywnych cech komunikacyjnych i osobistych drugiej osoby. Warsztaty prowadzone będą na podstawie programu opracowanego przez psycholożkę, z uwzględnieniem specyficznych potrzeb uczestników.